Bzyczenie w sieci, czyli marketing szeptany

buzz marketing

Pojęcie buzz marketingu dla specjalistów w tej dziedzinie jest znane nie od dziś. Odnosi się ono do działań, które podejmują marki po to, by wzbudzić pozytywne opinie wśród swoich klientów. Najprościej ujmując ten temat to marketing szeptany polega na daniu ludziom powodów do tego, żeby mówić o danym produkcie czy usługach.

Dlaczego buzz marketing jest tak skuteczny?

Wszystkie działania oparte są na bardzo prostym mechanizmie, który polega na dzieleniu się swoimi opiniami dotyczącymi produktów w przestrzeni Internetu – na forach oraz w obrębie mediów społecznościowych. Psychologia wykazuje, że w znacznie większym stopniu ufamy swoim znajomym i skłaniamy się ku temu, żeby podzielać ich pozytywne opinie. Dlatego właśnie pozytywny komentarz dotyczący najnowszego produktu marki X na blogu czy króciutki wpis na profilu Facebook o usługach firmy Krzak wzbudzi zainteresowanie i istnieje duże prawdopodobieństwo, że Internauci zaczną na ten temat dyskutować.

Marketing szeptany w realu

Pomimo tego, że buzz marketing aktualnie wykorzystywany jest bardzo intensywnie w przestrzeni sieciowej, to jednak mechanizmy marketingu szeptanego już od dawna funkcjonują w realnym życiu. Bo czym jest opowiadanie najlepszej przyjaciółce o tym jaki wspaniały krem do rąk używasz czy dlaczego dany olej silnikowy jest lepszy od innych i warto w niego zainwestować. Właśnie poprzez dzielenie się takimi opiniami ze swoimi bliskimi tworzymy dyskusję na temat marek i sprawiamy, że ich popularność rośnie, co oczywiście przekłada się na zwiększone wyniki sprzedażowe.

Specjaliści od marketingu i promocji jednogłośnie twierdzą, że mechanizmy buzz marketingu są coraz bardziej popularne oraz powstają w sposób naturalny. Dzielenie się opiniami z innymi ludźmi i prowokowanie ich do dyskusji jest najszybszą i najefektywniejszą metodą na zainteresowanie konsumentów daną marką. Wysoka jakość wyrobów czy świadczonych usług zaś jest w stanie zatrzymać ludzi na dłużej.