Dobry copywriter szansą na wysoką pozycję w wyszukiwarce

Klawiatura

Często słyszy się o zawodzie copywritera, jednak spotkałem się już z wieloma różnymi definicjami tego zawodu. Kiedyś nawet usłyszałem zapytanie, czy to ta osoba, która przepisuje książki i mocno się zdziwiłem. W życiu nie sądziłem, że ktoś może tak błędnie myśleć o byciu copywriterem. Błędne pojęcie zapewne wynika z faktu, że zawód ten nie posiada swojego polskiego odpowiednika, dlatego też trudno jest niektórym ludziom przyswoić wiedzę czym taka osoba się zajmuje. Najprościej rzecz ujmując copywriter to człowiek, który tworzy teksty dotyczące różnych tematów. To osoba, która posiadać musi nie tylko umiejętności dobrego pisania, ale również wykazać się musi wiedzą i umiejętnościami szybkiego wyszukiwania informacji w Internecie, czy w innych źródłach, czyli dokonywania tak zwanego researchu. Jeśli chodzi o świat sieciowy i copywriting, który wyróżnia się stworzeniem niepowtarzalnego kontentu to nazywany jest on SEO copywritingiem, czyli pisaniem tekstów w taki sposób, aby uznane były przez wyszukiwarkę i narzędzia Google za atrakcyjne dla użytkowników i pożyteczne.

Jakie cechy powinien posiadać dobry copywriter? Przede wszystkim powinien działać szybko. Niekiedy potrzebna jest naprawdę spora ilość tekstów w krótkim odstępie czasu. Z opowieści znajomych copywriterów wiem, że na początku jest to trudna sztuka, którą jednak można opanować, ponieważ jak mówi stare przysłowie: praktyka czyni mistrza. Ponadto ważna jest również umiejętność wyszukiwania informacji. W tej pracy często zdarzają się zlecenia, o których osoba pisząca tekst nie ma kompletnie bladego pojęcia. W takiej sytuacji należy sięgnąć do źródeł, które przekażą odpowiednią dawkę wiedzy do stworzenia tekstu. Często mówi się, że copywriter to osoba, która zna się absolutnie na wszystkim, a przynajmniej takie wrażenie musi sprawiać. Wszystko po to, aby użytkownik otrzymał treści konkretne i zgodne z prawdą. Jedną z najważniejszych cech dobrego copywritera jest umiejętność tworzenia oryginalnego kontentu, czyli treści, które przyciągną Internautów. Ponadto powinien on potrafić w umiejętny sposób wpleść do tekstu słowa kluczowe czy frazy pozycjonerskie w sposób absolutnie naturalny tak, aby nie było to sztuczne w oczach odbiorców. Liczy się również styl, ciekawe podejście do tematu i wiele, wiele innych czynników.

SEO copywriting to coś, bez czego nie możemy się obejść chcąc posiadać własne miejsce w sieci. Pomaga on w tworzeniu pozytywnych opinii na temat naszej marki oraz rozprzestrzenianiu wiedzy o niej. Jeśli zaproponujemy swoim odbiorcom unikatową treść, której jeszcze nie mieli okazji czytać to możemy być pewni, że szybko wyrobią sobie o nas pozytywne zdanie i z chęcią będą powracać do naszej witryny.