Google Trends oraz Google Analytics – narzędzia, które mogą się przydać

Google Trends

Koncern Google to ogromna marka i światowy lider jeśli chodzi o kwestie związane ze światem internetowym. Dzięki niemu posiadamy najbardziej popularną wyszukiwarkę Google i niezliczoną ilość narzędzi, które ułatwiają poruszanie się po sieciowej przestrzeni. Do głównego zadania Google należy przede wszystkim, jak sami mówią, uporządkowanie treści internetowych i zaprezentowanie ich dla użytkowników w jak najbardziej przejrzysty sposób. Dlatego też, ku niezadowoleniu i trwodze wielu webmasterów i osób, które odpowiedzialne są za pozycjonowanie witryn, powstają coraz to nowe narzędzia, które w łatwy sposób wykrywają nienaturalne linkowanie i niepotrzebny spam. Wszystko to sprawia, że stare metody pozycjonerskie odchodzą do tak zwanego lamusa i zaczyna się era google\’owych narzędzi, dzięki którym strona może stać się liderem wśród innych.

Google Trends to serwis, który zbiera dokładne informacje dotyczące wyników wyszukiwania przez Internautów. Wszystko to opiera się na panujących obecnie trendach, czyli konkretnego czasu, wydarzeń i wielu innych czynników. Dzięki temu urządzeniu śmiało możemy sprawdzić jakie frazy wyszukiwane były przez ludzi najchętniej w danym czasie. Łatwo można przedstawić to na przykładzie rozpoczęcia nauki akademickiej, kiedy to zapytania takie jak: \”dokumenty na studia\”, czy \”kiedy zaczyna się rok akademicki\” przypadają dokładnie na okres rozpoczęcia się studiów, czyli przełom września i października. Wszystkie wyniki dostępne w Google Trends są prezentowane w łatwy, przejrzysty sposób na zasadzie wykresu, który dla każdego będzie czytelny i atrakcyjny. Dzięki temu urządzeniu jesteśmy w stanie sprawdzić dosłownie każdy zakątek świata, z którego padły różne zapytania. Dzięki temu jesteśmy w stanie, jako osoby, które zajmują się wypozycjonowaniem witryn, być na bieżąco z aktualnymi potrzebami Internautów i zapewnić im unikalny kontent. Wszystko to wpisuje się dokładnie w politykę Google\’a, która mówi, że powinniśmy w sieci prezentować jedynie treści, które interesują ludzi i są przez nich poszukiwane.

Google Analytics to narzędzie, w którym jesteśmy w stanie odszukać dosłownie wszystkie statystyki, które nas interesują. Dzięki tej wtyczce możemy dowiedzieć się jakie serwisy społecznościowe są najczęściej używane, w jakich segmentach informacyjnych porusza się najwięcej Internautów, jakie są statystyki kanałów YouTube. Dzięki podpięciu tego urządzenia do naszej domeny jesteśmy w stanie zobaczyć jak wiele użytkowników odwiedziło ją w danym dniu, miesiącu, ile osób przybyło do nas w konkretnym czasie, a nawet ile wynosi średni czas przebywania na naszej stronie internetowej. W Google Analytics jesteśmy w stanie uzyskać naprawdę ogromną ilość informacji, która może nam pomóc w budowaniu treści w taki sposób, by przybywało do nas jeszcze więcej użytkowników. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna dla osób, których wyświetlenia strony nie przekraczają pięciu milionów miesięcznie lub dla tych, którzy korzystają z innego narzędzia stworzonego przez Google – AdWords.

Google Trends i Google Analytics to naprawdę ważne narzędzia, które powstały po to, by usprawniać pracę Twoją i prezentować użytkownikom treści, których oni oczekują. Jeśli w mądry sposób skorzystasz z pomocy, jaką oferują Ci te systemy to jesteś w stanie stać się właścicielem strony, która znajdzie się naprawdę wysoko w pozycjach wyszukiwarki i sprawi, że linkowanie w jej obrębie zachodzić będzie w sposób absolutnie naturalny.